Szukaj

Miód na odporność

Anna, 29 kwiecień 2020
Miód na odporność

O prozdrowotnych właściwościach miodu mówi się od stuleci. Nasze mamy, babcie i prababcie dodawały go do potraw i leczniczych mikstur, kiedy tylko zaczynał się sezon chorobowy lub gdy kogoś w domu dopadało osłabienie. Syrop z cebuli i miodu brzmi znajomo? Dla nas bardzo! Dlatego postanowiliśmy przybliżyć Wam właściwości terapeutyczne miodu i to, jaki wpływ ma miód na odporność.

Jaki miód na odporność?

Miód sam w sobie posiada działanie antybiotyczne, przeciwzapalne i wykrztuśne. Jest środkiem naturalnym, wspomagającym system odpornościowy - dostarcza do organizmu łatwo przyswajalne witaminy A, C i E, a również enzymy i związki polifenolowe.

Są jednak miody, które dzięki swoim specyficznym właściwościom, przy wsparciu systemu odpornościowego sprawują się jeszcze lepiej niż inne. Miód lipowy ma szczególne działanie napotne i przeciwgorączkowe - będzie więc niezastąpiony w przeziębieniu, chorobie czy nawet grypie. Miód wielokwiatowy to nasz faworyt jeśli chodzi o poprawę pracy górnych dróg oddechowych związanych z alergią lub astmą. Nieprawidłowe działanie tego układu osłabia odporność, a miód wielokwiatowy skutecznie pomaga w walce z nieprzyjemnymi objawami alergii i astmy. Miód gryczany to prawdziwy mocarz jeśli chodzi o działanie antybiotyczne - wypróbuj go jako wsparcie kuracji lub profilaktycznie dla poprawienia odporności - aby była mocna wtedy, kiedy przyjdzie się bronić przed infekcjami.

Miody z dodatkami - dobre na odporność

Naturalne dodatki do prawdziwego miodu wspomagają jego dobroczynne działanie, a niejednokrotnie je wzmacniają lub dodają nowych, prozdrowotnych właściwości! Miód z liofilizowaną maliną to również świetny pomysł przy przeziębieniach - malina ma właściwości przeciwwirusowe i posiada dużą dawkę dobrze wchłanialnej witaminy C. Miód z maliną może się okazać strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o poprawę odporności u dzieci! Miód z imbirem i czosnkiem otrzymał dodatkowe działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Miód z cynamonem spełni swoją funkcję lepiej - dzięki dodatkowi prawdziwego cynamonu, który ma działanie rozgrzewające oraz stymulujące układ odpornościowy. Natomiast miód z czarnuszką i czarnym bzem to bogate źródło witaminy C, biotyny i witamin z grupy E - wszystkie świetnie spisują się na polu poprawy pracy układu odpornościowego.

Kuracja z miodem na odporność

Najlepszym sposobem, aby wprowadzić miód na stałe do diety, jest rutynowe przyjmowanie go w sposób, który dodatkowo wzmacnia jego właściwości antybiotyczne. Wieczorem łyżkę miodu zalej szklanką ciepłej, ale nie gorącej wody (jej temperatura nie powinna przekraczać 40 stopni Celsjusza) i odstaw na noc. Rano wciśnij do szklanki trochę soku z cytryny i zamieszaj (miód, nawet rozpuszczony, lubi opadać na dno). Taka mikstura wypita na czczo nie tylko jest pyszna, ale również wspomaga układ trawienny i poprawia pracę układu odpornościowego.

Miód warto wprowadzić na stałe do swojej diety tak, aby wspierać system odpornościowy profilaktycznie. W Pasiece Rodziny Sadowskich mamy całą selekcję miodów na odporność. Zajrzyj do nas i wspieraj swój organizm w smaczny, słodki sposób!

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj